[O2] 1.4 TSI - odcięcie zapłonu przez zwarcie? Błąd alarmu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartusvu
    Classic
    • 2013
    • 3

    [O2] 1.4 TSI - odcięcie zapłonu przez zwarcie? Błąd alarmu?

    blind_walker, jesteś Wielki. Myślę, że damy radę. Jak by było bardzo zimno, to mogę załatwić nagrzewnicę na ON o mocy coś koło 20 kW
  • arkham
    Classic
    • 2012
    • 29

    #2
    [O2] 1.4 TSI - odcięcie zapłonu przez zwarcie? Błąd alarmu?

    Octavia II FL 1.4 TSI (CAXA) Combi. Fabryczny alarm Tytan DS400 CAN. Do tej pory bez problemów.
    Wczoraj powrót z nart. Dziś otwieram, chcę odpalić...
    Po przekręceniu stacyjki na wyświetlaczu nie pojawiają się żadne ikony (ciemny). Przekręcam zapłon mimo wszystko i silnik zapala ale po 2s gaśnie. Wyłączam stacyjkę. Włączam na nowo - to samo - nic się nie świeci. Do tego, po przekręceniu - długi pojedynczy sygnał dźwiękowy jakby z okolicy środkowego słupka kierowcy? Silnik zapala na 2 sek i gaśnie. Jakby odcinało zapłon. Odpiąłem na minutę klemę (ujemną) od akku - po podłączeniu dalej to samo
    Elektryk ze mnie jak z koziej rzyci trąba.
    Akku sprawne, naładowane, ładowanie prawidłowe, bezpieczniki ok. Nie działają el. szyby, awaryjne działają, ale nie ma charakterystycznego tykania.
    Poszurałem wczoraj po śniegu podwoziem, ale bez szaleństw żeby coś walnęło, albo poważnie zahaczyło.
    Błąd alarmu?
    Co radzicie?
    ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      arkham, wygląda na brak zasilania. Jak licznik nie działa to nie odpalisz, bo nie działa też immo, które jest w liczniku i ECU odpala i od razu gasi silnik.
      Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki ( w skrzynce w komorze silnika i w skrzynce wewnątrz auta )? Możesz też sprawdzić czy nie wysunął się któryś z przekaźników ( nr 1, 3, 6 ), które są nad centralną elektryką ( nad nogami kierowcy ).

      Na odcięcie alarmu bym raczej nie stawiał, chyba, że ktoś to źle zamontował i alarm zamiast odcinać np. tylko pompę paliwa odcina zasilanie od całej elektroniki...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • arkham
        Classic
        • 2012
        • 29

        #4
        Bezpieczniki na 100% sprawdzone i te w komorze silnika i w kabinie.
        Każdego wypinałem, oglądałem i wpinałem na nowo.
        Alarm też raczej chłopaki z serwisu na telefon wykluczyli...
        Stawiają na całą konsolę wyświetlacza - wiadomo - najlepiej od razu wymienić całe auto, będzie najpewniej...
        Na przekaźniki nie patrzyłem - jak się tam dostać? Coś trzeba odpiąć? Beton ze mnie
        Walczę nadal.
        Na wszelki wypadek doładowywuję jeszcze akumulator na maxa - może już padł i napięcie dobre ale ładowanie do gazu...
        Dzięki za podpowiedź... Piszcież... Ratujcież, tavarisz... :cry:
        ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          arkham, a po przekręceniu kluczyka światła się zapalają ( dzienne/mijania ), odpala nawiew, działają wycieraczki, mignięcie długimi, itp.?

          Generalnie jak nie jesteś techniczny to wiele więcej sam nie sprawdzisz. Jak masz pod ręką miernik ( można kupić w byle jakim elektrycznym za 20 pln, ew. alledrogo poniżej 10 pln ) to możesz sprawdzić czy pojawia się +12V na bezpieczniku nr. 6 ( 5A ) w kabinie i czy jest stałe napięcie 12V na bezpieczniku nr. 6 ( 5A ) i 7 ( 40A ) w komorze silnika ( napięcie sprawdzaj na wsadzonych bezpiecznikach, plusem miernikiem dotykaj do tych metalowych końcówek od góry bezpieczników ). Jak tam będą napięcia, to już tylko wyciągnięcie licznika, żeby sprawdzić czy napięcie dochodzi do jego kostki ( masa: pin 16, plus na stałe: pin 32, plus po stacyjce: pin 31 ).
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • arkham
            Classic
            • 2012
            • 29

            #6
            Mam światła do jazdy dziennej... Zapalają się po przekręceniu kluczyka. Wycieraczki i długie też działają. Klima i nawiewy działają...
            NIE DZIAŁA: ogrzewanie tylnej szyby i elektryczne opuszczanie szyb no i oczywiście cała deska rozdzielcza + tykanie awaryjnych (same awaryjne migają).
            Do tego ten intrygujący sygnał w okolicy środkowego słupka (przy mocowaniu pasów?) albo gdzieś w okolicy... WTF ???
            Mam miernik to się pobawię jutro może bo dziś urwanie cochones w związku z padnięciem jedynego środka transportu w sezonie zimowym :evil:
            Ale coś czuję, że dramat jakiś... Immobiliser padł?
            Mam jeszcze złącze VAG. Czy podpięcie i wyświetlenie kodu błędu coś powie, czy jedynie wyświetla kody błędu silnika?
            Coś czuję, że nie obejdzie się bez lawety i ASO.
            Oczywiście tradycyjnie PO zakończeniu gwarancji
            ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              arkham, tykania nie będzie, bo dochodzi ono nie z włącznika awaryjnych tylko z głośniczka zestawu wskaźników.

              Intrygujący sygnał ze słupka obok kierowcy pochodzi zapewne od głośniczka układu pomocy przy parkowaniu ( czujniki tył ).

              Jak masz VAG-a to jak najbardziej możesz podpiąć i zobaczyć jakie są błędy ( jak masz VCDS-a to najlepiej zrób pełny Autoscan ).

              Skoro światła i wycieraczki działają to napięcie na zacisku 15 się pojawia...

              Tak patrząc ogólnie to może być jakaś usterka magistrali CAN. Najbardziej wyglądało by na CAN komfortu, ale piszesz, że klima działa. No i licznik, który jest podłączony oddzielną szyną. Teoretycznie licznik powinien "ruszyć" nawet bez CAN-a ( wystarczy masa i oba zasilania ) więc może faktycznie coś nie halo z "szafą".

              To co mi przychodzi do głowy z takich "samopojawiających się" przyczyn przy obecnej aurze to do sprawdzenia wtyczki na słupkach ( te pod gumowymi przepustami między drzwiami a słupkiem ) - zaczął bym od drzwi kierowcy. Musisz powypinać wtyczki i popatrzeć czy nie są wilgotne, lub czy nie mają zielonkawego nalotu ( szczególnie te12 pin w przednich słupkach ).

              Koniecznie podepnij VAG-a może błędy coś rozjaśnią...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • arkham
                Classic
                • 2012
                • 29

                #8
                Klops... Nie czyta nawet przez VAG'a Nie może się połączyć.
                Próbowałem jeszcze w akcji desperacji drugi komplet kluczyków - to samo.
                Jutro dobiorę się do tych przekaźników.
                ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  arkham, przekaźniki teoretycznie powinny być OK jeśli działają światła i wycieraczki.

                  Możesz jeszcze sprawdzić czy na złączu diagnostycznym są napięcia:
                  pin 4,5: masa,
                  pin 16: +12V stałe,
                  pin 1: +12V po stacyjce.

                  Zmierz też ew. jakie są napięcia na szynie CAN złącza: pin 6 i 14.


                  Może wysypał się cały moduł CAN Gateway, ale wydaje mi się, że pomimo tego licznik powinien dać jakieś oznaki życia, po przekręceniu kluczyka...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • arkham
                    Classic
                    • 2012
                    • 29

                    #10
                    Uwaga :!: Zagadał :shock:
                    Tak po prostu... Może wystraszył się jak mu pogmerałem przy OBD.
                    Hvala Allahowi i Najwyższemu. Świeci się kontrolka poduszki powietrznej ale kij...
                    Powróciła cała elektryka. Czeszka już w domu - jutro się będę bawił... Jeśli łaskawie znów do mnie zagada. Może nie lubi roztopów :?:
                    (Funky) kowal 2002 wielkie, wielkie dzięki za oazę spokoju. Dzięki za wskazówki bo pośrednio pomogłeś - zachować spokój.
                    Zresztą przyznaj się otwarcie - testowałeś po prostu potęgę swojej jaźni i na moment wstrzymałeś zasilanie w mojej czeszce :wink: Ale odpuściłeś jak ujrzałeś, iż w akcie rozpaczy rzucam się na nią z koktajlem mołotowa...
                    Zdam relację jak dojdę co było przyczyną.
                    ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      arkham, . Dobrze wszystko posprawdzaj, żeby Cię znów kiedyś nie zaskoczyła.

                      Obowiązkowo przyjrzyj się CAN Gateway, jest po prawej stronie pedału gazu ( trochę nad nim ); czy wtyczka siedzi jak należy itd.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • tadzik
                        Classic
                        • 2009
                        • 27

                        #12
                        Witam!


                        Tutaj jest rozwiązanie tego problemu!
                        Pozdrawiam. Tadzik

                        Komentarz

                        Pracuję...